Zakelijke lening om je 2022-plannen te realiseren?

Zakelijke lening voor 2022
10/1/2022

2021 was weer een turbulent jaar. Gestelde doelen werden mogelijk maar moeilijk gehaald. En de hele pandemie heeft ook dit jaar niet geholpen. Plannen maken voor 2022 is dus de boodschap. Inspiratie nodig of hulp om ze te realiseren? Lees dan meer in dit artikel.

Vergelijk zakelijke leningen - volledig gratis

Zakelijke leningen tot € 1 miljoen

Zakelijke lening aanvragen

Vergelijk 20+ kredietverstrekkers

Beste voorwaarden, meerdere aanbiedingen

Leningen vergelijken

Leen tot € 1 miljoen

Snel aanvragen, aanbiedingen in 24 uur

Bedrijfslening

Kompar biedt gratis advies

Wij helpen u aan meer aanbiedingen

Snelle bedrijfslening

Kies de beste bedrijfslening

Kies de lening die het best past bij uw bedrijf, ongeacht of de rente, aflossing of iets anders belangrijk voor u is.

2021 was voor velen een hectisch jaar dat veel van dezelfde uitdagingen als 2020 met zich meebracht. Vele van je gestelde doelen heb je mogelijk niet kunnen bereiken. Hoe dan ook, er zijn nog steeds manieren om weer op het goede spoor te komen en je voor te bereiden op een beter 2022.

Weet je niet zeker welke goede voornemens je op je lijst moet zetten? Lees dan verder voor 10 nieuwjaarsvoornemens voor kleine en middelgrote ondernemingen.

Nieuwjaarsresoluties voor 2022

Deze resoluties moeten je helpen te bedenken hoe je je bedrijfsvoering dit jaar een opfrisbeurt kan geven. Denk goed na over welke dagelijkse en algemene problemen je wilt oplossen en hoe je betere gewoonten kunt creëren om ze te verwezenlijken. Bedenk ook welke grotere projecten de grootste impact op je bedrijf zullen hebben.

Zoek je naar geschikte financiering om deze dromen werkelijkheid te maken? Dan kan je steevast rekenen op de hulp van KOMPAR. Wij vergelijken alle alternatieve kredietverleners op de Nederlandse markt en geven jou de beste condities voor jouw financieringsnood. Lijkt je dat wat? Doe dan hier je aanvraag

1. Creëer realistische processen

Hoewel het lijkt alsof het hele punt van het instellen van zakelijke voornemens is om super ambitieus te zijn, kan het soms helpen om een meer realistische benadering te kiezen. Terwijl veel mensen graag hun huis op orde brengen tijdens het nieuwe jaar, kan je ervoor kiezen om je bedrijf te organiseren. En de sleutel tot elk goed organisatiesysteem is het creëren van realistische processen. Het is gemakkelijk om je te laten meeslepen door de opwinding van een fris nieuw jaar en je zinnen te zetten op grote veranderingen. Maar om een organisatiesysteem duurzaam te maken, moet het realistisch zijn.

Kijk eens goed naar wat wel en niet heeft gewerkt voor je en je personeel in het afgelopen jaar. Welke processen leken meer problemen op te leveren dan ze waard waren? Welke moest je herhaaldelijk vernieuwen omdat het systeem te moeilijk was om bij te houden? Gebruik je bevindingen om je processen voor 2022 bij te stellen.

2. Uitbesteding is best OK

Deze resolutie kan wat prikken voor iedereen die gewend is aan volledige alleenheerschappij. Veel ondernemers zijn verantwoordelijk voor elke rol in hun bedrijf wanneer de zaken net van de grond komen, en dan kan het een hele uitdaging zijn om afstand te nemen van wat je hebt opgebouwd en iemand anders de teugels te laten vieren.

Als het tijd is om uit te besteden, bedenk dan met welke taken je de meeste moeite hebt. Houden creatieve opdrachten zoals marketingcampagnes je 's nachts wakker? Weet je niet zeker of je je financiële rekeningen correct beheert? Besteed je veel te veel tijd aan kleine administratieve taken die een assistent of software zou kunnen afhandelen? Je tijd als ondernemer is kostbaar, dus overweeg wat extra hulp in te huren of te investeren in digitale tools om je agenda vrij te maken.

3. Werk je ondernemingsplan bij

Hopelijk heb je je ondernemingsplan geschreven als een van de eerste stappen in het opstarten van je bedrijf. Een goed ondernemingsplan kan dienen als een routekaart naar succes wanneer je begeleiding nodig hebt. Het kan je helpen georganiseerd en op koers te blijven. Als je besluit een investeerder te zoeken, een lening aan te gaan of een nieuwe partner aan te nemen, kan een ondernemingsplan ook dienen als een hulpmiddel om de waarde van je bedrijf aan externe partijen te illustreren.

Met andere woorden, een ondernemingsplan is van cruciaal belang voor je succes. Maar het is niet bedoeld als een eens-klaar-dan-klaar document. We durven te wedden dat je bedrijf veranderd is sinds je je businessplan schreef. Het is nu een goed moment om dat te herzien en je plan bij te werken met de nieuwste financiën, doelstellingen, nieuwe concurrenten, marketingideeën en meer, zodat je bedrijf in 2022 zal blijven groeien.

4. Vernieuw je marketingplan

Net als bij je ondernemingsplan, zal je ook je marketingplan onder de loep willen nemen. Wat heeft vorig jaar goed gewerkt voor je bedrijf? Wat niet? Waar is je marketingbudget het meest op uitgetrokken? Welke kanalen werkten het best voor je?

Nu je hebt vastgesteld welke marketinginspanningen je bedrijf vorig jaar het meest hebben geholpen, en welke niet zo'n grote impact hebben gehad, kan je je marketingplan bijwerken met je inzicht en kennis. In je nieuwe plan moet je alles schrappen wat niet werkte en prioriteit geven aan wat het beste werkt voor je bedrijf. Voel je vrij om ook nieuwe strategieën toe te voegen. Dit zal helpen dicteren waar je marketingbudget moet gaan in 2022, zodat je het grootste rendement op je investering kan krijgen.

5. Breid je netwerk uit

Wanneer je overspoeld wordt door werk en je must-do lijst probeert af te vinken, kan het moeilijk zijn om iets toe te voegen aan je toch al overvolle agenda dat niet onmiddellijk een impact zal hebben op je bedrijf. Daarom is een goed voornemen voor 2022 om je netwerk verder uit te breiden.

Als je je inspant om wekelijks of maandelijks een nieuwe connectie te maken, vergroot je de kans op het vinden van een nieuwe zakelijke lead, het leren van waardevolle kennis of het opbouwen van een sterke professionele relatie. Hoe meer je netwerkt, hoe meer resultaten je zult zien. Plan netwerken in je agenda zoals elke andere to-do om ervoor tezorgen dat het een prioriteit wordt en niet een bijzaak.

6. Maak dat je klantenservice niet kraakt

Klantenservice is belangrijk. Het is zelfs zo dat 93% van de klanten aangeeft dat ze eerder terugkerende klanten zullen worden bij bedrijven die een uitstekende klantenservice bieden.

Als het op klantenservice aankomt, herinneren mensen zich de echt slechte ervaringen net zo vaak als de echt goede. Identificeer wat in 2021 je grootste misstappen waren en geef aan hoe je en je medewerkers deze in de toekomst kunnen vermijden. Benadruk tegelijkertijd wat goed ging en hoe je in 2022 op die ervaringen kunt voortbouwen.

7. Automatiseer meer

Technologie maakt ons leven elke dag eenvoudiger, maar benut je het volledige potentieel ervan voor je bedrijf? Zoek naar onderdelen van je bedrijf die je kunt automatiseren. Er is software die processen zoals facturatie, voorraadbeheer, klantenservice, boekhouding, verkoop en meer compleet automatiseert waarna je je er niet langer zorgen over hoeft te maken. Dit vermindert niet alleen de kans op manuele fouten, maar het maakt ook tijd vrij in de agenda om andere belangrijke taken aan te pakken.

8. Geef prioriteit aan de bedrijfscultuur

Als je kleine bedrijf afhankelijk is van het werk van je werknemers, dan is het een fantastisch voornemen om 2022 te focussen op het opbouwen van een goede bedrijfscultuur. Werknemers die zich betrokken en geïnspireerd voelen op het werk zijn 125% productiever dan simpelweg "tevreden" werknemers. Een sterke bedrijfscultuur waarin werknemers zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen en het gevoel hebben dat hun loopbaanontwikkeling belangrijk is, is een geweldige manier om de betrokkenheid en loyaliteit van werknemers te stimuleren.

Overweeg je personeel te vragen welke veranderingen zij op het gebied van cultuur zouden willen zien. Werk vervolgens aan de ontwikkeling van een bedrijfscultuur die de waarden van je bedrijf weerspiegelt en prioriteit geeft aan de behoeften van je personeel. Gelukkige werknemers zijn immers goed voor de zaken.

9. Bouw een website

Als je bedrijf nog geen website heeft, is dit het moment om te investeren in de bouw ervan. Een goede bedrijfswebsite kan wonderen doen voor de verkoop, de groei van je doelgroep, je naamsbekendheid en klantenservice.

Zelfs als je geen producten verkoopt op een e-commercewebsite, kan een goede zakelijke website op zijn minst nieuwe klanten of cliënten in staat stellen je te vinden via zoekmachines, voorbeelden van je werk te delen, en contactinformatie te verstrekken aan iedereen die met je wil werken.

10. Voorkom een burn-out

Het kan best opwindend zijn om na een ontspannen vakantie terug te keren met de energie om in januari weer met beide benen op de grond te staan. Het is geweldig om te profiteren van de energie die je opdoet nadat je tijd hebt genomen om uit te rusten en tijd door te brengen met je dierbaren, maar voordat je in 2022 met volle kracht aan het werk gaat, kunt je overwegen een plan op te stellen om dit jaar een burn-out te vermijden.

 

Het is geen geheim dat veel MKB-ondernemers zichzelf tot op het bot uitputten. Burn-out is niet goed voor je, je bedrijf of je persoonlijke leven. Duidelijke grenzen stellen, weten wanneer je een pauze moet nemen en leren wanneer je om hulp moet vragen zijn allemaal goede manieren om een burn-out te overwinnen. We hebben allemaal verschillende limieten voor hoeveel we kunnen werken en verschillende manieren om met stress om tegaan, zorg er gewoon voor dat je je bedrijf runt op een manier die goed voor je is.

138an Group AB ©2021